Strålande dag ......

Idag så har det vart en helt underbar dag , några minus och strålande sol .
jag tog en promenad med hundarna mitt på dagen och de var så spralliga och glada .Ella var lite less på att hon inte fick vara lös som alla andra men vetrinären  har sagt att nån månad till sen så får vi börja släppa henne med.
Tog lite bilder när vi var ute på våran lilla sväng
.

Ta kort nu då matte

Fin utsikt hade jag iallafall

Myren är så fin nu när solen lyser över den


Mamma är jag inte fin nu då

Jag lovar ella, jag såg en fågel .........

Hon är bara så ståtlig

Här funderar de på vad de ska kunna hitta på för hyss

Wille är trött på brudarna så han sitter lugnt med matte

Selli räckte ut tungan åt mig , var sur för att han inte fick följa med på promenaden


Jag vill följa med alla andra ............

Här kommer en liten bild på de små ällingarna
En älling är  mycket mindre än de andra så vi får se hur han klarar sig , jag tycker han ser pigg ut men det kan gå från ena stunden till den andra så ligger de dåliga ..Men jag höjde värmen och satt buren lite på sidan om så inte mamman ska bli orolig, så hon blir rädd och trampar på honom .Det är bara att hålla tummarna .det kommer mera kort på dem snart . så lena-håll till godo med detta kort =)
Hoppas ni haft en lika fin dag som jag
hörs å ses snart

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Hejsan och tack för raderna i gästboken!



Gud sicka söta små ällingar :) Snacka om att man längtar till våren!

Jag har bara en grupp med vita mignoner 2 drakar och 4 ankor... så jag hoppas det blir lite miggisbebisar här också fram över!

jag är ju en 100%-ig anktok :) Skulle nog kunna ha hur många som helst! Hämtade hem 1.2 Belikingeankor igår och de föll mej direkt i smaken. Vackra, lugna inte så skräniga... Mmmm!

Men som sagt trots miggisarnas tjatter är de UNDERBART söta!

Nej, jag ställer inte ut mina djur. Men jag har köpt de flesta miggisarna från en som gör det, så jag antar att de har en OK stämpel i pannan :)

Så du har brahma oxå?! Härliga höns!! jag håller på att jobba på mina färgsprakande äggkorg :) Vill ha en massa olika färger och nyanser på ägg, mitt lilla projekt just nu.



Kram kram!

/Pernilla

2009-02-04 @ 07:48:54
URL: http://www.digeshult.se/
Postat av: Anneli

Hejsan Malin !

Vilka underbara bilder du har att bjuda på idag :)Hur går det att vara hemma,för du ä väl sjukskriven ?

Krya på dig.Kommer du ner till Sala?? Olga tappar ALL sin päls nu :(

Kramkram Anneli

2009-02-04 @ 17:30:06
URL: http://www.maximilian.panatet.se
Postat av: Lena

Ällingar, lika vackert namn som de är söta !

Hoppas den lille klarar sig. Hur vet man att det är en han ??????

Du, Cara ser väldigt stilig ut, Fiin päls.

2009-02-04 @ 18:32:21
URL: http://www.zabizax.se
Postat av: Nicki

Underbara bilder Malin! Längtar så tills jag kommer ner, ni har så mysigt hos er. Kommentarerna vid hundbilderna är ju klockrena..planerar nytt bus..ja det kan jag verkligen tänka mig. =))Kramz på er!

2009-02-08 @ 09:22:35
URL: http://hemmahosnicki.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0