En härlig söndag =)

Idag har vi vart utan ström av och till i flera timmar , det stör lite när det kommer å går hela tiden .
i dag så åkte vi lite skoter men det var så attans mycket nysnö (pudersnö) det är ca 50-60 här hemma på gården och mera uppe på bergen , mamma malin lyckades tippa med skotern och eftersom den är så himmla lätt så tog det bara två sekunder att få den på mattan igen , typ inte då eftersom den är så jä,,,,,, tung .Efter en bra stund så var jag så jäkla trött å less så jag funderade på att lämna skiten och gå hem,  men då insåg jag att jag måste plumsa i all snö, och det tyckte jag inte heller var någon bra idé så det var bara att kämpa på tills ante dök upp och hans komentar var .
Ante: tok skratt tok skratt och åter tokskratt sen sa han efter han chippat efter andan , hur kan man lyckas med det här?
Malin: det var inte så svårt det gick på bara några sekunder =(((((
Ante:: jajaja men håll dig i spåret nu och åk direkt hem , sen kan du ju lära dig att ta med telefonen
Malin: man kände sig som ett barn och skämmdes en aning och förstod vad han tänkte som typ (typiskt runtimmer).
Sen åkte vi skoter upp på berget  med lite pulkåkning och eftersom strömmen kom å gick så var det riskabelt att börja göra nån avanserad mat så det vart korv med bröd i det fria , som nästan jämt här hemma på helgerna .När vi är lediga så försöker vi vara ute en hel del med barnen , vi alla i familjen tycker om att vara i skog och mark.Det är rogivande och barnen bara älskar att få röra på sig lite , på vintern är det mycket skoteråkning ,pulka . sommaren  fiskar vi mycket  och på hösten tycker barnen om att  plocka svamp så alla årstider har sin charm, nää nu klickar klockan och vi fick välja mellan lucia på byn i dag eller ridning och det var nog inte så svårt val för gumman våran , hon ska rida på pricken och det fick vi inte missa , rasmus ser fram emot skidåkningen i morron för nu har han fått öva lite i helgen så han skulle vara bäst sa han  =)

Små änglar i snön


Nu har jag fått till girlangerna runt om farstukvisten

Så här ser det ut runt brurspråket nu
 
Hörs på men det kan ta några dar eftersom det är skidåkning i morron måndag sen på tis ska vi evt. köra lydnad med hundarna i njurunda

Kommentarer
Postat av: Nicki

Borde ha åkt ner den här helgen ser jag. Va härligt ni haft det och vilka fina änglar i snön..hihi. Synd att det inte va lika fint väder som igår. Kramen på er

2008-12-14 @ 16:30:51
URL: http://hemmahosnicki.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0