Nedräkning!

Nu är det bara en vecka kvar till långledighet ,känns helt underbart .
Igår när vi kom hem så skulle vi se idol men attans vad vi bedrog oss, fick strömavbrott och insåg efter en timme att strömmen inte kommer att komma tillbaka förren i morron  ( man vet hur det brukar vara här när strömmen går )och mycket riktigt vid ca 2tiden i natt kom strömmen tillbaka , det brukar vara långt brott när vi blir av med strömmen .
I dag så var ante och rappe och jagade lite hare jag trodde de skulle komma hem efter nån timme eftersom det var 17grader kallt där men de höll ut och kom inte hem före 3 på dan , rappe var så otroligt nöjd, glad .blöt, trött, så nu kommer det bli en mys kväll med  lite bak samt ska vi göra lite lera som våran gammla svägerska gav resept på så det kommer bli mycket stillsamt, frågan är om vi kommer att göra allt detta innan barnen hinner somna=)
Själv så har jag pysslat lite med linnea och tanken var att vi skulle ta en skotersväng efter lunch men mamma malin fick andra tankar och rensade hela hönshuset samt skurade ur det så det skulle bli julfint där sen satt jag upp lite julbelysning inne där , så nu luktar det gott och rent å fint.
så här såg det ut på förmiddagen , helt underbart , en fin fin vinterdag



Hos kaninerna och hönsen



Nu ser man fram emot dansbandskampen och en apotekare och gott gott till, nu kommer jag få en helt underbar middag av min sambo , han ska göra inbakad fläskfilé med klyftpotatis med kantareller samt grönmögelsås .Man må säga att han är ju bra att laga mat,  barnen skulle få enformig mat när jag lagar , haha
Hundarna har sprungit å sprungit hela dagen så nu ligger de utspridda överallt i huset sovandes.
Imorron ska de få åka med på skotertur upp i skogen till en fin pulkbacke ,tänkte barnen skulle få grilla lite korv och åka pulka i morron om det inte är 10-20minus vill säga .
Nu ska jag försöka ge mig på katten torsten och klippa bort några några tovor han har på kroppen

det kan vara en nackdel i bland att ha flera långhåriga katter med tovor och kammning , nu har har vi i dagsläge bara 3 långhåriga och 3 korthåriga och det är ju tur det .
Återkommer med lite mer info när jag sett dansbandskampen =)
kram å hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0