Slut på dagen .....

Jaha då var helgen slut igen , den går så attans fort .Men nu sitter det julgardiner i fönstren och det vart så mysigt , men stakarna får vänta tills nästa helg. Sen är det mysigt på gården med alla ljusslingor här mmmmmm. Bara myser jag , Jag riktigt ÄLSKAR julen det är helt underbart att få ta fram alla tomtar å alla ljus ,bara pys mys faktor.Ikväll så var det ridning igen å jag trodde jag skulle bli till is i ridhuset för det var då himmla kallt , men det är ändå tur att vi var inne .
Stormen har nu kommit till byn, det blåser å blåser å hundarna skäller å skäller, typ åt allt jusst nu .Dom tror att det kommer bilar när det mullrar i huset av all blåst , kan bli en aning jobbig natt tur man har öronproppar hemma , =)=).
Kan bli en jobbig måndag att köra i om det blåser så här mycket , det tar i så hårt i skåpet så hela lastbilen gungar å svänger, så det gäller att inte lasta högt  för då lär man väl tippa,Förra året så tippade en flisbil av all blåst  å det kan ju inte kännas så jätte kul .Snön gör mig inget , det kan få snöa i mängder för då anpassar man sig efter väglaget men blåser det så är det jobbigare att sitta å parera hela tiden .hoppas denna vecka  går fort för till helg så kommer vi att åka på en underbar julskyltning som jag längatar till varje år .Veckorna har rusat i väg hela hösten så man hinner nog bara blinka så är det fre, igen .Hörs å ses så fort vi kan


Kommentarer
Postat av: Anneli

Hallå där !



Har du tjyvstartat med julgardinerna ;-)Ska nog göra det jag med,nån dag i veckan här :)Jag älskar också julen.Jag snodde ihop en pepparkaksdeg idag.Så det blir väl bakning också i veckan :)

Vad är det för julmarknad du ska på`?



Kram Anneli

2008-11-24 @ 22:02:15
URL: http://www.maximilian.panatet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0