Nu var det söndag.

Nu var det några dagar sen igen ,men jag har vart så trött å matt i kroppen så jag har inte vart ute nåt alls på internet .På fredag så somnade jag 20.20 på kvällen och det är ju fullt normalt =).Känns som jag kan sova, sova ,sova mest hela tiden .Karnske jag håller på att bli förkyld eller nåt på vårkvisten här=((((
Här kommer det lite kort från i torsdags när jag jobbade och körde lastbilen en helt underbar dag

Så här fint är det i solen när jag ligger och kör på vägen

Se hur fin solen blänker i snön , men vart kan detta kort va taget ???????

Ren och fin efter 2 veckors skitighet

Äntligen en nytvättad lastbil, nu är jag nöjd=)

Lastad och klar , nu bär det av till byn (3bilar och 1plats med lösa delar då är det fullt last )

Sen kan det ju inte gå en hel helg utan en skoter tur =)=)=). Det var så fint och soligt när vi åkte hemifrån ,men när vi kom upp på klacken så var det mulet och blåsigt .Vi blev inte där så länge där ,så vi åkte hem istället och fikade lite .

Ante & Kalle

Petra  & Ante

Grillning är ett måste när man är ute och åker skoter .Petra var inte nöjd att åka i pulka efter mig =)=). Det var hon och kalle i pulkan ,hon är  gravid och leden var som en puckelpist .Jag körde i 20km i tim för jag var så rädd att hon skulle få ont i magen .så vi låg ungeför nån km efter de andra , hahah
Nu är det så att petra är ingen skoter fantast , hon åker hellre längdskidor i stället . Eftersom det var en lång bit dit vi skulle så ville vi att hon skulle åka med mig i stället .Och kalle var inte sugen att åka med p,ante heller för han är duktig på att fräsa på med skotern .
Väl hemma så tog vi en fika och fick lite värme i oss=) . kalle hittade rappes leksaker som han diggade lite .Rasmus åkte till  en kompis nere i maj , och när ante skjussade ner han till hugo så var det 20grader där nere och vi hade 7-8minus här hemma .Konstigt att det kan vara sån skillnad på tempen på bara 1mil..I går var det som alla vet en del tävling i melodifestivalen och jag hade 3favoriter. Det var  Molly, Velvet , Rickfors.Jag var glad att en gick vidare i allafall=(((((((.
Det blir till att köpa skivan sen, för jag diggade verkligen rickfors låt han är bra tyckte jag.
Nä nu är det söndag och dags för städning och tvättning ,så vi har kläder till veckan =).Gumman har ridskola i kväll och ska rida på mulle . Idag så ska det hoppas över hinder, det är en riktig höjdare =)=).Förstår inte hur hundarna bara på ett par dar kan få sånna tovor i pälsen (öronen , ljumskarna) så nu är det klippning och kammning som gäller.
Jo jusst ja jag skulle även berätta en sak : jag tycker vi har haft det motigt med våra hundar, att det har vart sjukdommar och mera vet .besök än att få vara hemma osv. Att det alltid ska vara några mottgångar, men då vill jag bara säga att det är ingenting det mot för våran kompis som har vart med om detta på en månad ....
Han hade en leonberger som blev överkörd av tåget för ca.1mån sen , sen gick det nån vecka så dog den andra hunden i sorg och sjukdom , sen i fre så rymmnde deras hästar .Som resulterade att ena hästen blev påkörd på E4av en bil så den fick avlivas på plats.Allt detta inom loppet på 1mån(de har både  E4 och järnvägen bredvid sig.Allt inom ca 40meter )Jag sa till ante att fy tusan att få vara med om detta, och plocka reda på resterna efter dem .jag tycker de gör det otroligt bra och att de är starka och fina människor .Jag önskar dem all lycka nu med nya hunden som de hämtar på arlanda den 24:e
Nä nu ska jag ta och gå ut en sväng men vi hörs snart igen hoppas jag , kram å hej

Kommentarer
Postat av: Nicki

Va snygg pärlan blev när den är nytvättad! Härlig helg verkar ni också haft, tur att hon då fick åka efter dig, du är ju duktig att köra.=) Det där med tröttheten känner jag igen..tänk om man kunde få lite överskottsenergi från dom små..=))



Kramz på er!

2009-02-22 @ 16:44:55
URL: http://hemmahosnicki.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0