1:dygn gammal

I dag har jag jobbat första dagen på 1 vecka , har haft sån värk i nacke å armar som visade att jag var kraftigt inflammerad i första hand armen , så doktorn ville att jag skulle vara hemma minst en vecka till =(((.Malin kan vara ganska tjuruig så jag gick dit ändå i dag och har gråtit och haft värk å förbannat mig själv att jag ska ha så dåligt samvete så fort jag är hemma , jag vet att min chef har bidrag på mig för att jag inte är frisk i nacke å rygg men jag mår ändå dåligt så fort jag är hemma .Jag hängde på luren till doktorn å naturligtvis var han sjuk  så jag har fått en annan doktor som jag ska till, jag måste förklara att ingen medecin bitit på mig å jag vill ha en ny .Men här sitter man å beklagar sig när man får skylla sig själv att man jobbar med det man jobbar med.
Jag har en glad nyhet att det blev 7st små ällingar , 2st lyckades inte ta sig ur ägget men så är det nästan jämt att det blir något bortfall, tråkigt men sant .
De blev biten å huggen av tuppen våran i dag så det slutade med att de är i en kaninbur  , eftersom mamman var så orolig å bara trampade på dem så fort hönsen kom i närheten så det kändes som att det var lika bra att ta in dem så nu är de inne i huset i en kaninbur å ni kan ju ana vad glad min sambo är=(((((( men vad gör man inte , hahahah och det är ju inte första gången genom de här 10åren med ankor/höns att de kommer innan för väggarna =) ante blev riktigt rädd å förvånad när jag står å fönar en nybadad höna i badrummet engång , han trodde han såg i syne men sant var det å på utställning skulle de på , klart de måste vara fina då....


en stolt mor till sina barn som har överlevt örn attack , iller/lekatt , samt en grävling som bet henne så hon misste ena ögot , men konstigt nog har det alltid vart hon som överlevt , det är nåt visst med henne , tycker samt att hon gett ifrån sig fina kullar med bra resultat . så klart man blir lite glad när det kommer lite bäbisar i från henne hoppas bara att de får samma psyke som henne(stabil , lugn å otroligt go)

det var första gången de såg vatten och naturligtvis så förstod de på engång vad det var och alla skulle dit först =)men alla fick inte plats i krukfatet så det blev lite sura miner här å där , hahaha
Rasmus såg verkligen fram emot att få se de små liven på kvällen när allt lugnt sig , så jag gick upp i trappen å ropade å ropade på han , men ingen kom .När jag kom på övervåningen så hittade jag han i denna stil , kunde bara inte låta bli att fota lite då=) kolla in tecknet med fingrarna , samt keps på huve -de måste vara efter far sin =)

Nä nu ska man natta å sova så sött
Ha det gott så kommer det mer info snart igen
kram

Kommentarer
Postat av: Anneli

Men Malin !!

Du ska vara rädd om dig !! Det är ju ingen annan som kan känna din smärta,och knappast din chef !Jag tycker nog att du borde vara hemma en vecka till jag.. Nu är det slutskällt här :)



Va söta dom är era ällingar :)Hur söta som helst! Kan tro att Ante blev glad när han såg de inomhus

;-)

Kramkram och krya på dig från Anneli

2009-01-28 @ 21:21:13
URL: http://www.maximilian.panatet.se
Postat av: Nicki

Hmm frågan är om inte den sovande mannen är sötast!! Han som rockar i sömnen.=))Du när man har så ont som du har nu så får du beklaga dig så mycket du vill! Behöver inte vara så tapper jämt vännen. Kramiz på dig.

2009-01-28 @ 21:43:18
URL: http://hemmahosnicki.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0