Solig tisdag ..

I dag så har det vart en helt underbar dag . Riktigt vårväder med strålande sol och takdropp, kan inte bli så mycket bättre i mars månad.
I söndags var det lite halvmulet till och från , men det blev dock en liten skoter tur när nicklas kom förbi.Var och hämtade lite påskris både för bron och köket , så det blev en del innan man var klar .
När vi var i skogen och hämtade riset så såg vi en galen jägare som försökte gömma sig bakom en björk.Jag tror bestämt att han lever på stenåldern för nån bössa hade han inte med sig och syntes gjorde han med , haha.Ingen hare eller tjäder fick han i sin famn så vi bestämde att han fick följa med oss hem i stället ......

När vi kom hem så upptäckte ella att hönsen hade fått kommit ut för första gången i år

Men jag vill så gärna dit, jädrans matte

Jag ser dem nog , jag vet vart de bor =)==)=)

ok då. nu såg jag nåt som jag kommer åt, jag hittade en mus här nere som var mycket roligare att jaga
Så här ser ällingarna ut nu , det var ett tag sen jag la upp nå bilder på dem .Jag vet inte riktigt vad som hände i aveln för det stämmer inte riktigt in på att de ska vara  barn till de vuxna mignonen jag har ??????
JAJA jag ska ändå inte ställa ut dem .Jag får sälja dem som sällskap .De byter nu fjäderdräkt så de ser lite tussiga ut nu , men det blir bättre om ett par veckor .

ska bli roligt när det blir isfritt i dammen så de kan få komma ner och bada lite.Sen är det så roligt när de ska hem på kvällen ,går vankandes på led.
På em, så for vi ner på isen och kollade in banan som är upplogad där(bilbana)den är bara 300meter i från ossså det var ypperligt att ta med ralle ner för körning med 4-hjulingen där=).Mats var där med en av hans bilar så ralle och ante tog några turer där i hans kärra , som resulterade med att ante nu har en isbil ........till nästa år .

sen var det kvällen och dags att packa barnkläder för en veckas skolgång .
Nu ska jag ta och vila lite för sen är det jobb jobb jobb hela veckan lång .
Ha de bäst så hörs å ses vi

Kommentarer
Postat av: Nicki

ja jag förstår att du tog hem jägarn, fin fångst han hade..=))

2009-03-18 @ 17:22:12
URL: http://hemmahosnicki.blogspot.com/
Postat av: Anneli

Hihi...vilken stenåldersman du hittade i skogen :)

Va fina dina ankor är och va stor dom blivit :)

Ha det bäst.

kramkram Anneli

2009-03-18 @ 22:30:04
URL: http://www.maximilian.panatet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0